Monday, 1 August 2011

Cinta

Aku kurang gemar berbicara tentang cinta
Terlalu sempit
Cinta sering dikaitkan antara individu
Seorang individu dengan individu berlainan jantina
Bukan muhrim

Tidakkan kita fikir
Cinta yang lebih murni
Cinta yang lebih luas pengertian
Cinta yang lebih besar maksudnya

Cintakan diri
Cintakan ibu bapa
Cintakan suami atau isteri
Cintakan keluarga
Cintakan ilmu
Cintakan kerjaya
Cintakan bangsa
Cintakan Negara
Cintaka dunia
Cinta pada-Nya

Cinta dalam konteks yang lebih luas
Cinta yang Agung
Cinta yang hakiki



Cinta sesama manusia
Menjauhkan cinta padaNya

sempena bulan ramadhan
tambahkan cinta padaNya
salam Ramadhan

..

34 comments:

~Kisah Hati~ said...

pabila sudah tersadung dek cinta manusia... baru kembali berpaling pada cinta-NYA~ lumrah manusia...

Noreen Natasha said...

ehem..ehem..
byk sungguh perkataan cinta dlm entri ini..

mood bercintakah?

selamat menyambut ramadhan :)




p/s: nak sebut nama, tp nnt kantoi..

CassiaSiamea said...

KH: manusia slalu kembali padaNya pabila susah dan terdesak

Noreen: bkn mood cinta..saja mengingatkan diri pada cintaNya..sebut saja nama, landak berduri~~hahaha

intan.maisarah said...

aku jatuh cintaaaaaaaaaaaaa~~~~~~~~~~~~~~~~~~




hahah

salam ramadhan

monologtinism said...

juga cintakan ikan seperti Cinta.


mari menambah amal dan keikhlasan sedaya upaya

Khairul Antasha said...

baiki cinta dgn pencipta dulu.itu penting..

PK said...

gua tak tahu menahu juga pasal cinta ni.

Noreen Natasha said...

andai boleh sebut nama itu..akan ku sebut..

landak berduri xpayah la..hehehe

Qaseh dalia adelia said...

ngee entahlah bro..bila dah bergelumang dgn cinta ..kdg2 parah ..tapi bukan brmakna melampaui batas hgga melebihkan dia .. cuma rasa best bila diri di sayangi,
bila disayangi langkah kaki ini.. hahaks ternyanyi

perempuan ini said...

cinta? apa itu cinta?
hahaha
selamat berpuasa~!

CassiaSiamea said...

sara: sakit x??

mono: lupa tambah cintakan hobi..

khai: itu yg kita nk..

PK: aku percaya~~

nona: nama lain x payah la..hahaha..

qaseh: mmg best bila dicinta..kalau dpt cinta Dia lg best kot..

perempuan: bila pakar bertanya pasal cinta~~slamat berpuasa dan slamat hari hari..hahaha..

Amiey White said...

Cinta cinta oh cinta

Nadia said...

doaku, semoga tak terlebih cinta ku pada yg fitrahnya melebih cinta ku pada yg Esa

Wan Suhail said...

cinta la sangat~ hahaha

selamat berpuasa yer

nawal addina said...

sempit ? haha

cinta itu universal !!

nurniyusoff said...

Cinta itu kurniaanNya.
Dan ianya subjektif ..

Penulis Bogel (the naked writer) said...

ada satu kata2 yg mana jika kita cinta pada-Nya, kita mudah peroleh cinta daripada apa dan sesiapa...salam ramadhan~

CassiaSiamea said...

amiey: cinta~~

nadia: itu yg kita mahu tapi ramai yg x mampu..

wan: slamat puasa
p.s: komen yg didelete ttp dpt baca kat inbox~~

nawal: sempit bg mereka yg fikir cinta utk seseorg saja

nurni: ia mmg subjektif..

naked: Dia maha pemurah..salam ramadhan..

ghost writer said...

sudah ramai yang mengetahuinya,namun tidak semua yang mampu melakukannya.

Panglima Muda said...

salam... masih tak fahamlah.. cinta tu apa

hanaahmad said...

cinta kepada Allah itu hakiki. aku pasti. selamat berpuasa!

Rain said...

saya cintakan tulisan kamu ..

RepublicAku said...

cinta sesama manusia adalah yang terhebat dekad ini maka yang lain2 cuma kiasan2 yang terpaksa....tiada kejujuran sebenar...

CassiaSiamea said...

ghost: ramai yg x mampu..aku juga..

panglima: suatu yg subjektif..pengertian atas diri sendiri..

hana: itu mmg hakiki

rain: jgn cinta pada tulisan ini..tiada apa apa..

republic: itu mmg betul..tiada cinta semengah cinta sang kekasih..kiasan itu mmg dibuat2..mungkin kalau nk ditambah lagi boleh jadi berjela jela panjangnya..hahaha..tq..

Jerry Ghazali said...

aku tak tahu berbicara tentang cinta kerana tak pernah bercinta. haha.

skandaLdariLangit said...

perh. terkena. baru post tentang cinta. tp dari draf la. lama tak menulis.

Hantu Kak Limah said...

teringat lagu XPDC...
C.I.N.T.A.

intan.maisarah said...

tak payah cerita pasal sakit cinta
haha


cinta dengan Kekasih Agong lagi nikmat.

Pembunuh Tanpa Bayang said...

cinta bagaikan kopi
ada pahit manisnya
harum aromanya.....









tapi jika berlebihan,memudaratkan pula.

Cikya said...

dan manusia sering keliru antara
Cinta dan cinta...
hurm...
keutamaannya di mana

vampire's lovex said...

bila dah tersepit baru nk mncari cinta NYA,,memang tak power...

sama sama mendalam kan cinta kepada NYA dalam bulan mulia ni..n semoga sampai kapan pon cinta terhadap NYA mendalam..

si para para said...

cinta abadi..cinta padaNya..cinta satu..kekal selamanya..

CassiaSiamea said...

jerry: sama la kita~~

ska: aku dah baca~~

hantu: lagu yg best tu...

sara: sabar je la..

pembunuh: memudaratkan tapi tidak cintaNya

cikya: Cinta dan cinta??yg mana utama??

VL: begitulah manusia..sudah terhantuk br nk tergadah..

para2: cinta abadi..

Nurarnida Sabrina said...

cinta? boleh aku gelak puas2? HAHHAHAHAHAHAHAHAAHAHAHAhA