Friday, 29 July 2011

Kegemilangan


zaman kegemilangan islam dulu
masyarakat hidup dengan penuh
keadilan
keamanan
kesaksamaan

tapi
manusia tetap manusia
tidak terlepas godaan syaitan
pengkhianatan
hasad dengki
tamak haloba

lalu menjatuhkan keagungan
keagungan zaman kegemilangan islam

sedutan khutbah jumaat

22 comments:

Afiq Ah said...

dahulu.berbeza amat sama sekarang.bukan?

:)

monologtinism said...

pemerintahan.
pemikiran.
banyaknya berbeza.


jatuhnya turki uthmaniyah pada
1 9 2 4

nurniyusoff said...

same je sume zaman.
masa je beza.
manusia .. tetap sama.

Bigdaddyz said...

dari zaman nabi hingga hari ini sama sahaja tetapi yg berbeza cuma penglihatan kita....

CassiaSiamea said...

manusia di zaman mana pun sama saja
sikap buruk itu x dapat diubah
selagi ada nafsu dan tergoda oleh syaitan
juga dgn singkatnya akal fikiran..

Nurarnida Sabrina said...

kita akan sampai zaman kegemilangan islam. sebelum kita kiamat. itu ada dlm al quran. tanda2 besar kiamat

Heidi Shafiq said...

manusia skrg semakin tamak..

intan.maisarah said...

teringin nak solat jumaat,
tapi takde siapa nak bawa.









.
akan ada pada akhir zaman ini
islam akan bangkit kembali
:)

vampire's lovex said...

manusia berhasad dengki,memang akan memusnah kan segala nya...

iktibar...

si para para said...

kita yang bertanggungjawab menaikkannya semula.......


salam ramadhan
:)

Miscellaneous Smiles said...

memahami =)

RepublicAku said...

sudah tertulis semuanya didalam kitab yang satu itu maka ini bukan sesuatu yang baru lagi...cuma kita terlepas pandang sahaja...

EZAN IDMA said...

dh lame tak dgr ceramah

Qaseh dalia adelia said...

macam zaman skrg kan bro ..

nawal addina said...

khutbah jumaat ? u take note ? good listener :)

Mawar Berduri said...

pendengar khutbah yang baik.







*nah pisau.. kita asah duri kita.

hanaahmad said...

syaitan mmg diadakan untuk menjatuhkan manusia. nak tengok kita kuat ke tak.

Hantu Kak Limah said...

Selagi ade Syaitan...SELAGI ITU BYK GOADAAN....
PSL SEGELINTIR ORG ISLAM MASING2 SIBUK NK JADI SYAITAN...

cath said...

siapa yang tahan sabar?








haih~

PK said...

errr..sekarang pun masih gemilang juga.

gemilang dalam sejarah.

~Kisah Hati~ said...

oooo... ternyata dengar khutbah... bkn melelapkan minda~ :D

Liyana Zahim said...

Yg tgl hanya serpihan2 islam je kt dunia ni~