Friday 2 November 2012

Batas Yang Tidak Terlintas

Dunia realiti dan fantasi berbeza. Ada batas antaranya. Jika aku buang batas itu dan cantumkan realiti dan fantasi, aku akan berada di dunia baru, mungkin juga sesetengah orang mentafsirkannya sebagai gila. Tapi dunia ini hebat. Berada dalamnya seperti dalam kayalan. Mata seperti terpejam, tak mahu lagi dibuka.

Aku kini di tepi tebing yang tinggi. Serasa ingin terbang. Jika aku terjun, sayap persis dewa akan muncul dari belakang badan aku. Itu fantasi. Realitinya, aku akan jatuh terus mati di bawah sana. Hendak saja aku melompat, tapi realitinya? Adakah aku perlu takut atau curiga tentang dunia ini. 

Hanya tinggal beberapa saat saja lagi untuk aku buat keputusan. Baik saja aku pergi dari tebing itu tanpa berfikir apa apa. Sempadan realiti fantasi bukan untuk dilintasi. Mungkin benar itu gila..

No comments: