Thursday 1 November 2012

Cop


Tiap kali berhadapan dengan cermin, aku meneliti raut wajah. Teliti dengan lebih mendalam.  “Wajah aku masih sama...”, ketika tangan bermain main pada ubun ubun, menyelak rambut yang jatuh sampai ke mata. “Mana orang lain dapat tahu aku macam mana?”. Sangka aku, pada wajah aku ini penuh dengan kesan dakwat pelbagai warna dalam bentuk bulat atau bersegi. Ada yang merah, biru, hijau, ungu, hitam mahupun warna yang tak dapat lagi dikenali kerana bercampur campur. Pada warna tersebut terbentuk perkataan. “Bodoh”, “Sombong”, “Malas”, “Tipu”, “Gila” dan banyak lagi kata yang patut dihindarkan daripada kanak kanak. Ya, itu cop. Rupanya cop ini takkan aku nampak pabila aku sendiri yang menelitinya namun ia wujud, dan takkan hilang hingga suatu saat, ia hilang bersama aku.

2 comments:

Unknown said...

balik ni nak tenung jugak

Aing said...

hmmm bnyk betol cop kau.