Thursday 29 November 2012

Mimpi : Kejutan


Pada waktu itu, aku sedang makan dengan beberapa rakan yang aku sudah lupa mana asalnya aku jumpa mereka. Kali itu kami makan di meja, sebelah rumahku sendiri. Seakan kenduri. Tiba tiba terlihat sebiji kereta memasuki laman. Tiga orang perempuan keluar. Dua daripadanya melihat aku dengan tersenyum sedang seorang lagi masih bersalam dengan ibu. “Aku kenal mereka?”, soal tetap dalam hati. Ya, aku kenal. Lalu jantung seakan ingin meletup. “Adakah itu dia?”. Akhirnya dia berpaling ke arahku dengan senyuman yang telah lama aku kenal.

Mimpi itu bagai nyata
hingga aku terkejut dan terjaga.
Harapan aku agar ia nyata
ia tetap hancur semua

Mimpi itu tidak terulang
selama mana kembali lelap
rasa rindu takkan hilang
hidup umpama dlm gelap

Tuhan
kembalikan dia ke dalam mimpi
agar dpt teruskan kembali
indah sungguh kita bersama
ingin di sana selamanya

Dunia itu hanya mimpi
takkan kekal selamanya
berpijaklah kau di bumi sendiri
itulah hidup yg sebenarnya

No comments: