Monday 30 April 2012

Kemuncak

"Biarkan dia pergi"

     Kata hati aku tatkala hati yg kosong minta diisi. Kata orang jodoh tak ke mana. Itu kata orang. Kata orang lagi, kalau cinta lepaskan saja. Dia akan kembali jika dia benar benar cintai kita. Persetankan semua. Semua mitos belaka. Jodoh pertemuan di tangan tuhan. Buat apa kita usaha? Tanpa usaha apakah hasilnya?

     Aku mencari sedikit ruang dalam kepala yang semakin sempit. Memikirkan sesuatu yg takkan sudah. Buat apa aku fikir benda yang tak mahu aku fikirkan lagi? Aku cuma mahu hidup cara aku. Cara paling sederhana. Bukan pilih cara hidup senang tanpa risiko cuma hidup tanpa susahkan orang. Hidup mengikut arus. Arus yang sesuatu hari semakin meningkatkan usia. Tua itu pasti. buat apa takut? Ada masa, sampailah waktu. Waktu itu aku akan berada di kemuncak hidup.

No comments: