Saturday, 25 June 2011

today's my bos' joke..

...




3 org pemuda sedang berjalan-jalan di padang pasir..
mereka berjumpa teko ajaib..
lalu mereka gosok..
keluarlah seekor jin..

"terima kasih pemuda kerana menyelamatkan aku.
aku akan tunaikan 1 permintaan setaip org utk membalas budi kamu..
tapi selepas 10 thn, aku akan datang kembali utk melihat perkembangan kamu"

selepas ketiga-tiga pemuda bersetuju, mereka membuat hajat masing-masing..

pemuda 1:
"aku mahu jadi org yg paling berilmu di dunia"
maka, jin berikan seluruh buku-buku yg ada dlm dunia..
pemuda itupun belajarlah ilmu-ilmu dari buku-buku tersebut..

pemuda 2:
"aku mahu fasih dlm semua bahasa di dunia"
maka jin berikan segala tape, kamus, video serta linguaphone dlm semua bahasa kepadanya..
pemuda itupun mula belajar..

pemuda 3:
"aku mahu rokok"
maka jin berikan rokok, rokok yg byk..sampai tak habis dihisap seumur hidup..
pemuda itu mula hisap rokok..

selepas 10 thn..

jin kembali berjumpa ketiga-tiga pemuda..

dia bertanyakan soalan yg susah-susah kepada pemuda 1..
dgn selamba, pemuda itu menjawab dgn betul..

dia kemudian bercakap dgn pemuda 2 dlm pelbagai bahasa
pemuda 2 dapat menguasai semua semua bahasa itu dgn fasih..

jin bertemu pemuda 3 lalu bertanya:


"lighter ada?"



*sorry if not funny coz i'm fail to be storry taller

21 comments:

nawal addina said...

huh ?!

hahaha XD

Liyana Zahim said...

Muahahahaha.. Mujor 10 tuan tu pmuda nombor 3 tu tak mati dlu.. Jin pon taley pakai.. Hahah~

vampire's lovex said...

jin mereng ka hapa... hahaha

~Kisah Hati~ said...

jin tu....uwaaa...saja je nak nolong tu... T___T tanya la soklan len... citt...hahaha :P

Miscellaneous Smiles said...

*cis ak baru je phm..##hahaaa~~

Jerry Ghazali said...

konpem lepas tu dia jadi rakan seperokok paling akrab dengan jin tu.

nurniyusoff said...

sebenarnya dengan tiga orang pemuda tu ade seorang gadis. tapi "wish" dan kewujudan si gadis tu di rahsiakan untuk keselamatan Malaysia.

CassiaSiamea said...

nurni: ye ke?? sapa?? kamu??

EZAN IDMA said...

ahahha ;p mancis ada?

Raden said...

nie jin kawtim namenye

Titisan Hujan said...

adehh...mcm2 btol

skandaLdariLangit said...

i laughed more baca yg last. adoi.. u tried atleast. :)

intan.maisarah said...

mula mula macam "blur"

lama lama baru faham apa yang terjadi

orang tu minta rokok aje ye.
tak minta pemetik api..
ooo :)

RepublicAku said...

aku rasa mamat yg mintak rokok tu dah mati ...mati selepas 2 tahun hisap rokok!

pisau belati said...

jadi apa jika hanya di minta nasi tanpa lauk pauknya?

CassiaSiamea said...

intan: cuba buat gaya "ada lighter??"

republic: malangnya dia masih hidup dlm cerita ini..

pisau: kamu mahu mkn??

Mawar Berduri said...

kehkehkeh... lurus bendul jin tu..

Solihin Zubir said...

lighter ada? haha.. soalan lazim yg dituju pd smoker..heheh.. lawak2..

Aretikz said...

konfom masih banyak lg rokok yg dia ada.. hehe..

Qaseh dalia adelia said...

haha .. rokok ada lighter tadak ..

Scya Lollita said...

cis . jin tu pun pembongak jugak haha