Tuesday, 28 June 2011

Proud of ~~

...





Kita sering kali berbangga
Berbangga dengan kelebihan yang ada
Nikmat yang dikurniakan

Nikmat yang tuhan beri
Harta kemewahan
Sihat tubuh badan
Cantik perwatakan
Kecerdikan intelektualan

Aku?
Apa yang aku ada?
Kemewahan?
Bukan..
Fizikal?
Bukan..
Cerdik?
Bukan..

Apa yang hendak dibanggakan??

Aku sering bangga diri
Berbangga dengan sesuatu yang tiada
KOSONG!!




20 comments:

intan.maisarah said...

aku pun begitu
tiada apa yang boleh dibanggakan
hanya mampu berkhidmat untuk yang lain
cukup lah..


kamu ,
mungkin tak nampak
apa yang ada pada diri kamu

orang lain kadang kadang
boleh nampak kelebihan kamu

percayalah
kamu juga punya kelebihan sendiri

Rain said...

berbangga sbg manusia yg dilahirkan berakal. sempurna fizikal.
kita tidak sempurna sepenuhnya,
tapi kita perlu berusaha menjadi yg terbaik,
bukan yg sempurna.

jgn merendah diri, tapi mrendah hati..
kamu ada kebolehan yg org lain tiada :)

Cikya said...

kamu
bangga dengan yang kosong
jelas kosong pasti terisi

kamu
tiada kerna kosong
jelas kosong pemula sesuatu

manusia
bangga tak ke mana
akhir sujud searas tapak kaki hamba juga

syukur setiap kurnia
perlu harung hidup dengan ceria...

:)

Cikya said...

kamu
bangga dengan yang kosong
jelas kosong pasti terisi

kamu
tiada kerna kosong
jelas kosong pemula sesuatu

manusia
bangga tak ke mana
akhir sujud searas tapak kaki hamba juga

syukur setiap kurnia
perlu harung hidup dengan ceria...

:)

nurniyusoff said...

kau tatau apa yang kau ade babe.
setiap manusia,
lengkap kelemahan dan kelebihan,
kau tatau apa kau ade,
atau kau malas nak kisah apa kau ada.

life your life to the fullest ^^

CassiaSiamea said...

tajuk asal entry ini:
pround of your onwself a.k.a poyo..

aku mengiyakan komen kamu semua
sbb aku pun x sgt mengenali diri ini

yg aku tahu..
aku seorg yg poyo..

nawal addina said...

poyo ? awak bijak kimia ;) hahaha

RepublicAku said...

lah...kau lagi teruk ni...kau saje lah kawen dulu...keh3!

~Kisah Hati~ said...

klu bukan kita yang banggakan diri... sape lagi nak berbangga dengan kita... hehe...

monologtinism said...

tidak punya apa-apa. kita hanya peminjam,bukan pemilik.

ghost writer said...

berbangga itu suatu keyakinan yang tinggi..

Hantu Kak Limah said...

bangga bile dpt habiskan setin coke dgn senapas....hehehe... itu yg aku ade..... Cume.....setin coke....

Miscellaneous Smiles said...

aku benci bangga.

vampire's lovex said...

aku bangga sebab aku tak bangga...

err..

EZAN IDMA said...

aku bangga aku boleh mmbaca blog kamu lagi pada hri ini :) syukur

intan.maisarah said...

mu memang poyo pun.
sekian

Qaseh dalia adelia said...

nothing to proud .. hehe bangga menjauhkan kita dr syurga ..apa2pun .. besederhana

Mawar Berduri said...

bangga=riak=allah tak suka.

Solihin Zubir said...

kita xdpt nk nilai diri kita sendiri..
mgkin org lain nmpk apa kelebihan kamu.. =)

EZAN IDMA said...

bile nak update :)